Some people just do not get the message.Must we tell them straight on their face like what usually happened in the malay dramas?
2 nights ago, while I was driving back home after a long busy shift, I received a call from an unknown number. Lately I've been receiving wrong number calls-I was not surprise if that was another one. I answered it. The conversation went like this;
Me: Hello
Caller: Hello. Ni K.Ina ke?
Me: Yes. Sape ni?
Caller: Tak kenal ke? Ni Wati la.
Me: Wati mana ni? Tak ingat la (I could actually guess who it was- just wanted to confirm and to hint that I was not interested to remember her)
Caller: Alaaa...Wati yang buat hal dengan akak punyer husband dulu..
Me: ??? (Dah sah!!) Oh, ok. Ye Wati. Ada apa dah malam macam ni call? (it was almost 12 midnight and I still maintain a normal tone of voice despite of having this disgusting feeling in my stomach)
Caller: Oh. Takde apa. Wati nak tanya khabar. K.Ina apa khabar? Sihat ke?
Me: Alhamdulillah , I'm doing well.(feel like hanging up-but it'll be rude)
Caller: Bukan apa, nak beritau Wati dah tunang tapi bukan dengan dia. Dengan orang lain
Me: Oh...(blank kejap -what is she trying to do - get us back together?) Congratulations.Oklah tu. (dalam hati - cepatlah hang up, I don't want to talk to you.)
Caller: K.Ina duduk S.Alam lagi ke? Wati ingat teringin sangat nak jumpa...
Me: (Oh my GOD!! no way!!! ) Ye, dok situ lagi tapi sekarang busy le kerja 7 hari seminggu. Tak tengok matahari pun.
The so called "conversation " went on for about 5 mnts. It seems that she 'tak tau malu' and kept on talking about her soon to get married life and how she regretted doing what she had did to me. Well, its a bit too late, isn't it.
And, I was being courteous enough not to be a 'Drama Queen' and said , "Allo...perempuan s*nda1, tak paham bahasa ke? Awak tu dahlah kacau rumah tangga orang, tak malu nak telepon pulak kat kite and tanya khabar."
I just didn't have the heart to say that and that resulted in the 5mnts phone call. I was just attending to her like I attended to my customer - and provided her with the usual customer service answers.
Unfortunately...she didn't understand and did not get the message... Does she think that she could be my friend? I don't think so.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)



4 comments:
her guilt will haunt her forever.. dia nak bagi kad jemputan kot..? sbb tu nak jumpa..
jom pegi, aku teringin gak nak tengok fan kau yg sorang ni.. hehe..
oit.. aku ni. ti.
kawan aku ada kes cam ni. siap member cerai berai pastu tak kawin pon minah g*t*l tu dgn ex hubby member aku tu. masa diorang tengah on tu, siap call member aku maki2 dia. tak tau jaga badan lah, tak reti jaga laki lah... aku lak yang naik geram.
What's her whole point? Fenin...
hana - kite boleh gi...tapi aku mana boleh menyamar.mesti orang kenal punyer!!
Ti - samelah macam ex aku tu.last2 tak kahwin gak dgn minah ni. Saje nak buat main.Tapi kalau dah part maki tu..melampau lah...
Min - aku pun fenin. Aku rasa dia ingat aku ni macam kaka angkat dia kot. Hmm..maybe dia respect kat aku...hahaha...
Moral of the story - if stay cool, orang call kite. if kite menyumap seranah - orang cakap kite kurang ajar. so, which one?
Post a Comment